25 kapitler af Aarhus Universitets historie

Indholdsfortegnelse - Forrige afsnit - Næste afsnit

Handelshøjskolen, Aarhus Universitet      (Situationen 2011 >)

Handelshøjskolens bygninger ved Viborgvej og Ringgaden. De første af bygningerne blev taget i brug i midten af 1960'erne, efter at institutionen siden etableringen i 1939 havde befundet sig spredt rundt om i byen.

Handelshøjskolen i Aarhus har siden etableringen i 1939 oparbejdet et internationalt attraktivt forsknings- og uddannelsesmiljø på det merkantile område og dyrker et udstrakt samarbejde med dansk erhvervsliv. Handelshøjskolen i Århus har med sine ca. 7.000 studerende en stærk position som den 6. største akkrediterede Business School i Europa. Handelshøjskolen i Århus er under navnet ”Handelshøjskolen, Aarhus Universitet” i 2007 blevet en del af Aarhus Universitet.

Bag muren til venstre ligger Handelshøjskolen i Århus. Billedet stammer fra 1968; på det tidspunkt havde de første bygninger bag muren ud til Viborgvej været i brug nogle år. (Ukendt fotograf. Foto i Århus Kommunes Biblioteker, Lokalhistorisk Samling).

(Foto Universitetshistorisk Udvalg april 2008).

---------------------------------------

Indholdsfortegnelse - Forrige afsnit - Næste afsnit