November 2013

Månedens billede (97)

Månedens billede er denne gang et nyerhvervet 85 år gammelt foto, der er indsat i en lige så gammel ramme.

Optagelsen stammer fra indvielsen af Universitetsundervisningen i Jylland 11. september 1928 og er doneret af sønnerne af en af herrerne på billedet, nemlig  stud.theol. Steen Christiansen, der rager op i venstre billedhalvdel med 'høj frisure' og i øvrigt året efter blev den første filosofikumskandidat fra det jyske universitet.

Med erhvervelsen af billedet er Christiansen-samlingen vedrørende især universitets første år tilføjet endnu et væsentligt element, og AU Universitetshistorie er beriget med et billede af et meget centralt motiv, hvoraf kun få fotografiske gengivelser synes at eksistere.