December 2014

Månedens billede (110)

Teologrevyens publikum i december 1946. Fra venstre ses på første række K.E. Løgstrup, Erling Hammershaimb, Johanne Mogensen, Svend Mogensen, Johannes Sløk, Ida Hammershaimb, Dorthe Sløk og Regin Prenter. På anden række ses C.P. Andersen, Erik Kruse og Ole Østergaard Gade. I øvrigt kan følgende identificeres blandt de tilstedeværende: Henning Jensen Staunsbæk, Jørgen Estrup Jensen, Anders Jørgen Krogh Jensen og Johannes Riger Kusk. Stående ses Filip Riisager, Niels Erik Sørensen, Hans Brink Jensen, Elsie Bakiam Andersen og Hans Toft Christensen.

Som tidligere år har også Månedens billede i december 2014 noget med jul at gøre. På billedet ser vi nemlig publikum ved årets teologrevy ved Teologisk Forenings julefest i december 1946.

Teologisk Forening, der var blevet oprettet i 1939, og som rundede de 75 år tidligere i år, havde også før 1946 holdt julefester med revy, men det nævnte år foregik begge dele for første gang på selve universitetet - i den nye hovedbygning - og selve revyen blev opført i daværende Teologisk Øvelsessal.