Niels Dyrholm er ny volontør hos AU Universitetshistorie

Stud.mag. Niels Dyrholm (f. 1986), der er forhenværende næstformand for Studenterrådet ved Aarhus Universitet, er i oktober 2012 blevet tilknytter AU Universitetshistorie som volontør.

Niels Dyrholms særlige opgave består i at forberede og gennemføre erindringsinterviews med en række personer, som i sin tid havde forbindelse med Studenterfronten.

Når volontøren har valgt at fokusere på denne kreds af personer, sker det på baggrund af planer om at skrive historie-speciale om netop Studenterfrontens betydning.

De resulterende interviews vil indgå i AU Universitetshistories stemmearkiv foruden naturligvis at blive anvendt i forbindelse med volontørens speciale.

I AU Universitetshistories samlinger forefindes i forvejen arkivalsk materiale vedr. Studenterfronten: