Billedsærsamling 0124A - Protest mod budgetreformen 1980 - Datalogi besat

Der er i 2012 modtaget en hertil indrettet plast-æske med to slide-slæder indeholdende  i alt ca. 100 indrammede farvedias 24 x 36 mm.

Motiverne er hentet omkring de protester mod budgetreformen 1980, som kom til udtryk ved en besættelse af Datalogisk Afdeling. Der foreligger ingen oplysninger om fotografens/fotografernes identitet.

Med i æsken er også tre enkeltstående dias med betegnelsen "Morten Mikkelsen" samt oktober 1997, og motivet synes her at være et hold på geologisk ekskursion.

Hovedparten af samlingen er i 2012 nu blevet digitaliseret, og en smagsprøve kan derfor nu præsenteres her på siden.

Samlingen er i 2012 blevet overdraget til Universitetshistorisk Udvalg af AU Foto/Lars Kruse. Det er endnu ikke opklaret, hvem der har taget billederne.

I de opslåede dørmeddelelser på billedet herover (th.) nævnes RECAU (Regnecentret ved Aarhus Universitet) flere steder.

Man kan læse om RECAU i Svend Bundgaard: Hvordan EDB kom til Aarhus Universitet (1978, 50 sider) (pdf 10 MB) >