Billedsærsamling 0132A - Medicinerrådet

Omfattende samling af diapositiver er modtaget

Medicinerrådets sekretariat har før flytning været ved at rydde op og i den forbindelse ønsket at skille sig af med en større samling af diapositiver, der for 95 procents vedkommende hver især er indsat i rammer - og desuden ofte i dertil indrettede magasiner.

Samlingen, der vel omfatter et sted mellem 1500 og 2200 fotografiske optagelser, er desværre ikke let overskuelig. Visse mærkater forefindes på et fåtal af æsker, men ofte har indholdet vist sig at være noget ganske andet end det, der angives på mærkaten, eller mærkaten angiver noget, der ikke umiddelbart kan tydes, fx. "C8"

Kun en brøkdel af optagelserne er gennemset i skrivende stund (medio februar 2016), men ca. 250 af samlingens dias er dog blevet scannet - de fleste af disse med positivt afgjort relation til besættelsen af Institut for Medicinsk Biokemi i 1979. Det er muligt nu at se en række af disse ved klik på link i højre spalte.

Billeder fra institutbesættelse 1979