Billedsærsamling 0076-A

BILLEDSÆRSAMLING 76

91 stk. 1970’er-fotos fra udstilling – ”Persen-samlingen”

Fra driftsmester Tom Persen er modtaget 91 fotos fra udstilling. Det er ikke opklaret, hvilken udstilling, der har været tale om, men fotografierne stammer tydeligvis fra 1970’erne – i hvert fald de fleste. Kun enkelte er forsynet med oplysninger om motiv. På billederne ses bl.a. Gustav Albeck sammen med C.F. Møller, regnskabschef Lilly Brandt, Carl F. Wandel med dronning Margrethe, Peter Therkelsen ved arbejdet (flere fotos), optagelsesprøve til Studenterrevyen i bryggeriet Ceres’ kælder,  diverse værksteder, biblioteker, kontorer, laboratorier, øl-stafet i universitetsparken m. Wandel, verdensrekord-arr. I parken, eksamen i aulaen, ænder på søerne, antiksamlingen, eksamen formentlig i Skøjtehal, kateder i auditorium under ombygning, Wiig-Hansens relief på Fysik, etnografisk udstilling, (måske fysik-)udstyr demonstreres, studenterdemonstrationer 1977 (”Kæft, Ritt og retning”) og banner-syning, rengøringsassistent, telefonnistinder, herunder én m. ophængt telefonrør, rengøring af pissoir, C.F. Møller ved rejsegilde, reception på Trøjborg m. bl.a. Jens Cramer, nord-østre hjørne med besat-banner, magnetisk observatorium, uidentificeret gård (landsted), Trøjborg-bibliotek, Stakladens køkken, Stakladen bag skranken, vindfang i Studenterhuset m. Fegge hansens delfiner i mosaik, dør med skilte vedr. eksamen, dør blokeret m. bord og stol, hoveder fra Antiksamlingen, gibsgruppen fra disputatsauditoriet ses andetsteds, 4 personer i sofa med øl (måske Jacob Ludvig), kælderen i fysik og adgangsgitrene hertil, kvinde forelæser i matematik for stort auditorium, kontrolpanel, bogudstilling på Trøjborg (Lenin og Marx fremtrædende), værkstedsarbejde, videnskabshistorie på Observatorievej, Statsbiblioteket udvider mellem kollegierne, bygningsfotos, hylder med etnografica, NAT-kantine.

Overdraget 2005 af driftsmester Tom Persen.