Et udpluk af fotodokumenterede studiebesøg 2005-2019

Billeder fra en række af de studiebesøg i de universitetshistoriske samlinger, som har fundet sted fra og med 2005, og hvorfra der findes fotos

Så sent som i 2005 anskaffede Universitetshistorisk Udvalg sit første kamera, så før det tidspunkt findes ingen dokumentation af studiebesøg. Heller ikke derefter er dog tilnærmelsesvis alle studiebesøg blevet fotodokumenteret.

Studiegæsternes ærinder har været vidt forskellige: der har været tale om besøg i forbindelse med udarbejdelse af tiltrædelsesforelæsning, festforelæsning, ph.d.-afhandling, specialeafhandling, mindre studieopgaver, museumsudstillinger, bøger, artikler, arkivformidling samt forberedelse af forskellige former for rundvisninger og jubilæumsmarkeringer - foruden forskning i almindelighed.

Desuden har der været en række besøg, som havde til formål at opklare enheders eller foreningers grundlæggelsestidspunkt.

Ud over Danmark har der været gæster fra Italien (2), Sverige (2), Tyskland, Holland, England (sidstnævnte ikke fotodokumenteret) og Mexico.