Århus Studenterscenes opførelse af Spoon River Antologien 1959

E F T E R L Y S N I N G !

Århus Studenterscene opførte 3. maj 1959 dele af den amerikanske forfatter Edgar Lee Masters' Spoon River Antologien . Opførelsen, der fandt sted i universitetets aula, blev ledet af Tage Hind, og musikken, der var komponeret af Gunnar Berg, blev spillet af primært studerende fra Musikvidenskabeligt Institut. Forestillingen indledtes med barokmusik spillet af Béatrice Berg, komponistens hustru, som den 29. april - altså få dage forinden - havde givet en koncert i aulaen arrangeret af Studenterforeningen.

I Universitetshistorisk Udvalgs samlinger findes der stort set intet vedr. opførelsen, blot skrivelserne herunder angående det efterfølgende økonomiske mellemværende mellem Studenterforeningen i Aarhus og Århus Studenterscene. Hvis nogen er i besiddelse af materiale vedr. opførelsen, vil Universitetshistorisk Udvalg være meget taknemmelig for henvendelser. Klik på navnet i grønt nederst på denne side og send os en mail.