Materiale overdraget 2017 af Peter Skautrup Centret

I forbindelse med oprydning før flytning i sommeren 2017 fra en lokalitet i Nobelparken til en anden i samme kompleks har Peter Skautrup Centret til de universitetshistoriske samlinger overdraget materiale, som det i det daglige arbejde ikke længere er nødvendigt at have ved hånden, men som dog har en vis universitetshistorisk bevaringsværdi.

Det drejer sig om følgende materiale:

• Det Kongelige danske Videnskabernes Selskabs Atlas over Kongeriget Danmark og Hertugdømmet Slesvig (i slidt omslag - kortene måler 70x100 cm). Vil blive opbevaret i plakatskabet, kldr. bygning 1448).
  • Optageudstyr anskaffet fra omkring 1970, ikke mindst to Nagra-spolebåndoptagere m. tilbehør
  • Bøger med relation til jysk sprog og kultur - en samling af dubletter
  • Et større antal fornemme kapsler/kassetter - mhp. genbrug i den universitetshistoriske samling (kassetterne har været anvendt til opbevaring af spørgelister)

Samling af dubletter af litteratur vedr. jysk sprog og kultur

På Peter Skautrup centrets hjemmeside findes en oversigt, der udpeger stederne, hvis sprog de enkelte forfattere repræsenterer: se siden >

Man kan forstørre billederne herunder ved at klikke på dem.