Stig Jørgensens kollegieerindringer om Niels Jensen

"Ellers var der selvfølgelig det med, at "Bank-Niels", bankdirektør Niels Jensen, som var formand for kollegiebestyrelsen og følte sig som moralens vogter, ofte kom på inspektion sammen med "maskinmester" Munk eller portner Skou for at se, om der var piger på værelserne. Så bankede de på eller brød ind på folks værelser - det var altså fuldstændig gakkelak - og indkaldte også alle kollegianerne klokken otte en morgen til almindelig opstilling, hvor vi fik en tordentale om konsekvenserne af ikke at efterleve reglerne om, at man ikke måtte have piger på værelserne efter klokken ti og ikke overnattende gæster og ikke have radio på værelserne - for det måtte man nemlig heller ikke. Der var så mange ting, man ikke måtte."

Et galt spektakel. Professor, dr.jur. Stig Jørgensens erindringer og betragtninger efter et halvt århundrede ved Aarhus Universitet. Et universitetshistorisk interview ved Palle Lykke (2003), s. 50.