Uddrag fra romanen Unge år - en dagbog fra 60'erne

Uddragene herunder fra Niels Skovgaards roman Unge år - en dagbog fra 60'erne (1998) bringes med venlig tilladelse fra forlaget Hovedland.

Fra side 25. Se noter nederst på siden.

Fra side 86. Se noter nederst på siden.

Noter til uddraget fra side 25:

Jørgen K. Bukdahl : Jørgen K. Bukdahl (1936-1979) var teolog fra Aarhus Universitet og ansat ved Det Teologiske Fakultet. I sin nekrolog over ham skrev professor, dr.theol. Johannes Sløk, at han allerede som student havde gjort sig bemærket med sin usædvanlige belæsthed, og at han som følge af sin skarpe og sjældent svigtende hukommelse snart overgik fagets professorer, hvad angik mængden af kontant og præcist struktureret viden.

Den blå fugl : Bar i tilknytning til danserestauranten Maritza i Frederiksgade.

Noter til uddraget fra side 86:

Professor Hartnack : Justus Hartnack (1912-2005) var professor i filosofi og hovedansvarlig for undervisningen i propædeutisk filosofi (filosofikum) 1954-1972.

Stakladen : Stakladen, som er et ret stort lokale, der i dagtimerne fungerer som kantine, er del af det bygningskompleks, som i 1964 blev indviet til brug for universitetets centrale administration og studenterorganisationerne mv. Mere om Stakladen.

Uddragene herover gengives med venlig tilladelse far forlaget Hovedland.