Ekstra nyhedsbrev fra universitetsledelsen

Universitetsdirektør Jane Kraglund bliver ny direktør for Region Syddanmark

Af Anders Correll

En meget attraktiv og spændende stilling, som jeg ikke kunne sige nej til. Sådan betegner universitetsdirektør Jane Kraglund beslutningen om at takke ja til jobbet som regionsdirektør i Region Syddanmark.

”Det er ikke et fravalg af universitetsdirektørjobbet på Aarhus Universitet, men et tilvalg til en stilling, som jeg meget gerne vil prøve kræfter med,” siger Jane Kraglund og fortsætter:

”Aarhus Universitet er et helt utroligt sted med masser af dedikation, høj faglighed og ikke mindst stor lyst til de fremtidige udfordringer. Det har været meget spændende at være en del af universitetet og en del af et stærkt ledelsesteam og bidrage til at håndtere de udfordringer, denne sektor står over for.”

Jane Kraglund tiltrådte som universitetsdirektør ved Aarhus Universitet den 1. januar 2015. Hun kom fra en stilling som administrerende direktør på Odense Universitetshospital (OUH) med en årelang baggrund fra Region Syddanmark og Sønderjyllands Amt som henholdsvis sundhedsdirektør og amtssundhedsdirektør.

Rektor på Aarhus Universitet Brian Bech Nielsen beklager, at Jane Kraglund stopper som universitetsdirektør, men har forståelse for hendes valg:

”Det er meget ærgerligt, at vi nu må sige farvel til en dygtig og dedikeret direktør, som jeg sætter stor pris på. Omvendt ønsker jeg Jane og Region Syddanmark tillykke med den nye regionsdirektør, og jeg ser frem til fortsat at kunne samarbejde med Jane fra den post,” siger rektor Brian Bech Nielsen.

Jane tiltræder som regionsdirektør i Region Syddanmark pr. 1. oktober. Inden da vil rektor i samarbejde med bestyrelsen konstituere en ny universitetsdirektør på Aarhus Universitet.

25. august 2015