Virksomhedsledelse og Økonomi på Aarhus BSS flytter

I efteråret 2018 gennemførte Aarhus BSS en omfattende brugerinddragelsesproces, hvor studerende og undervisere bidrog til at kvalificere fakultetets fremtidige behov. Med afsæt heri blev der udarbejdet en række analyser, som kortlægger fakultetets arealbehov.

Fire totalentreprenørkonsortier blev udvalgt til hver at udarbejde deres forslag til BSS' kommende faciliteter i Universitetsbyen. Det vindende projektforslag kommer fra A. Enggaard A/S, som sammen med AART Architects, LYTT Landscape samt NIRAS, har udviklet et forslag, der både er tro mod den eksisterende arkitektur og samtidig opfylder de ønsker og behov, Aarhus BSS har haft til faciliteterne i det nye byggeri.

Som en del af projektet opføres et auditorium med en kapacitet på 800 pladser. Auditoriet skal, ud over sin hovedfunktion som undervisningslokale, også anvendes til eksterne arrangementer, fx. konferencer og symposier. Hermed understøtter opførelsen af auditoriet Aarhus Universitets erhvervssatsning og strategi for et øget samarbejde med det omgivende samfund.

Placering
Aarhus BSS’ aktiviteter for Virksomhedsledelse og Økonomi bliver flyttet til nye og eksisterende bygninger ved bygningsafsnit 1790, 1810 og 1830 i Universitetsbyen. De studerende får derved deres daglige gang midt i det aktive studiemiljø, som i forvejen eksisterer omkring Universitetsparken. Bygningerne får en central placering midt i Universitetsbyen med direkte adgang til både den midterste og den eksisterende sydlige passage, som forbinder Universitetsparken og Universitetsbyen.

Tidsplan
Overdragelse af bygningerne til AU samt indflytning sker i sommeren 2025.

Spørgsmål?
Kontakt Finn Villadsen, projektleder, Campus Plan og Projekt.

Læs mere om Aarhus BSS' byggeprojekter på fakultetets hjemmeside