Oktober 2016

Månedens billede (132)

TÅGEKAMMERET er en fest- og foredragsforening for Matematik, Matematik-økonomi, Datalogi, IT, Fysik, og Nanoscience under Science and Technology (tidligere Det Naturvidenskabelige Fakultet) ved Aarhus Universitet, og i oktober 2016 er det 60 år siden, at foreningen opstod.

Billedet herover findes også på planchen til højre og indgår desuden i et omfattende billedgalleri på TÅGEKAMMERETS hjemmeside - se TÅGEKAMMERETS galleri - hvor det angives at stamme fra perioden 1960-1964, men uden at tidspunktet nærmere specificeres.

• Ved 40-års jubilæet i 1996 udkom en jubilæumspublikation, som kan læses her >
  • Ved 50-års jubilæet i 2006 udkom en jubilæumspublikation, som kan læses her >

Planchen her er en ud af en række, som blev fremstillet til TÅGEKAMMERETS 50-års jubilæum i 2006 og siden overdraget til Universitetshistorisk Udvalg (fra 2012: AU Universitetshistorie).