DMU - Danmarks Miljøundersøgelser

Følgende materiale er medio september 2013 overdraget til AU Universitetshistorie af Jens C. Pedersen, AU Kommunikation.

Samling af personaleblade fra DMU

Det Må Ud: 1992-2001

Fønix: 2000-2003

Enkelte numre mangler. Opbevares i tidsskriftsholdere og ringbind.

(Fra 1997 udkom DMUNyt)

Beklædningsgenstand

Skjorte i denimstof fremstillet i forbindelse med åbent hus-arrangement i DMU 27. september 1998 (som led i Dansk Naturvidenskabsfestival)

2 videofilm i VHS-format

Fra Jens C. Pedersen, tidligere AU Kommunikation, er primo maj 2015 modtaget to videofilm i VHS-format.

Video 1

Videoen drejer sig om "Danmarks Miljøundersøgelsers nybyggeri i Silkeborg" og omfatter iflg. etikettens oplysninger følgende: 1. spadestik 28. juni 1990, rejsegilde 15. marts 1991 og indvielse 29. november 1991 (copyrigth: Silkeborg Kommune)

Video 2

Videoen, hvis titel er Dæmonerne måtte udslettes, stammer fra en personalekonference i 1999 og oplyses af giveren at være stærkt inspireret af Lars von Triers Riget. De dæmoner, som skal udslettes var ånder fra de forskellige laboratorier, som indgik i dannelsen af DMU ti år tidligere. Videoen var et stort hit blandt medarbejderne, ikke mindst da man så Henrik Sandbech sammen med daværende vicediraktør Peter Kofod Bjørnsen optræde med tykke briller og talende ligesom opvaskerne i Riget, mens de makulerede papirer.