Køkkenbog fra Kollegium 3, Kældergangen, er dukket op

En bevaret plet af indisk karrysuppe fra "natmad-orgie" anno 1974 og "et utroligt ostedrama" ...

En kilde til kollegielivets kulturhistorie

Studentermedhjælper ved ST Kommunikation Caja Lola Schou Tofft gjorde store øjne, da hun en dag i umiddelbar nærhed af skraldespandene ved Institut for Kemi fandt en kollegiekøkkenbog, der viste sig at stamme fra Kældergangen i Kollegium 3, og som omfatter perioden 1973-1979.

I bogen befandt sig en god snes fotografier i sort/hvid, hovedsagelig portrætter af nogle af gangens beboere i den pågældende periode - og for en dels vedkommende med anførelse af de portrætteredes navne på bagsiden.

På billedet her studerer Caja Lola Schou Tofft bogen en sidste gang, inden hun overlader den i AU Universitetshistories varetægt.

Læs et par uddrag af bogen herunder.

Plet af indisk karrysuppe fra "natmad-orgie" 18. september 1974

"et utroligt ostedrama" 25. september 1974

En lille intro: Under overskriften WANTED meddeles følgende: "Stor velbelagt ostemad er sporløst (med undtagelse af NN's gumling) forsvundet. Finderen får straks en bid af den og røveren en omgang klø. Hint: Led hos XX eller YY (navne har vi anonymiseret i henhold til persondataloven). Fortsættelsen fremgår af sidegengivelserne herunder.