Billedsærsamling 0024-A

<BILLEDSÆRSAMLING 24 - XXIV:

Svend Schmidt-Nielsens samling

21 fotos:

- 20 fotos: Svend Schmidt-Nielsen som barn, som studerende, som BBC-medarbejder ogv enkelte senere optagelser. Bl.a. postkortfoto af sprogekspedition anno 1940 (juni) m. Kristian Ringgaard, Niels Åge Nielsen, Svend Schmidt-Nielsen, Erik Dreyer Jørgensen, Grete Bondesen, Peter Skautrup, Inge Wohlert, Ida Thiele, E. Fomsgaard og Arne Bjerregaard Jensen, alle stillet op på række med cykler.

- 1 foto: Af praktiske grunde opbevares (skrøbelig) original til foto fra forsiden af Stiftstidende 12/9 1962, hvor ledende senior i Studenterforeningen i Aarhus, Svend Schmidt-Nielsen, taler til Aarhus Theaters publikum med de kongelige ved sin side i Schmidt-Nielsens arkiv.

- (Desuden 9 umedtalte fotos, som Hans S-N lige skal se på igen). Gave 2001 fra Hans Schmidt-Nielsen.

+

Fra mag.art. Elsebet Kieler, Odense, er 2001 fremsendt foto af elever i 3.g. på Horsens Statsskole, heriblandt Svend Schmidt-Nielsen og Elsebet Kieler.