Billedsærsamling 0031-A

<BILLEDSÆRSAMLING 31 - XXXI:

Informationskontorets aflevering februar 2002

I alt 170 fotos, især farvedias:

- 67 luftfotos:

(farvedias 24x36) anno 1992 af universitetet og forskerparken ved Poul Pedersen. I særskilt folio-ophæng. Dubletter i 3 gule plasticæsker

- 14 fotos fra Årsberetning 2000:

(fotos fortrinsvis v/ Lars Kruse):

Jordarbejder omkring Auditoriehuset (2), Jens Chr. Skou mellem Jytte Hilden og Birthe Weiss, Henry Nielsen og Kjeld Nielsen, ph-d.-studerende Morten Østergaard, måling af iltoptagelseshastighed hos forsøgsperson, Michael Tyrsted (Ideogramic Aps) modellerer administrativt system, Bendt Rørsted og Ole Øhlenschlæger Madsen, bogforside (Hierarki eller Marked (AUF)), spansk postdoc m.fl. i lejlighed i Nobelparken, spansk postdoc i Kemisk Institut, Nobelparkens lejlighedsblokke udefra, Ole Schmitz (farmakologi) og (kun i engelsk årsberetning) billede af solid-state single-crystal NMR probe.

- 3 farvedias af rektor Henning Lehmann foran de mosaiksmykkede udluftningsapparater på parkeringspladsen bag Fysisk Institut.

- Farvedias af plakat med bygningsmotiver i anledning af 60-året 1988.

- Farvedias af Mogens Bøggilds mosaik i Forskerparken.

- 2 farvedias af afstøbning, antagelig Sokrates

- 28 farvedias fra bogen: Aarhus Universitet - åbningsspil mod det 21. århundrede (Tekst og redaktion: Henning Lehmann, Ingeborg Christensen, Karen Fleng og Per Møller Madsen).

doktorrring, luftfoto af Nobelpark, russer siddende i rundkreds i parken, luftfoto i skumring af universitet og by og bugt, forsidebillede med Q-ben på fliser ved indgang til Æstetiske Fag, luftfoto af væksthuse og dele af Botanisk Have, luftfoto af hovedbygning og trekantsbebyggelsen, indgang til bygning 264: Master of Public Health m.v., luftfoto af Auditoriehuset, aula med solgårdssøjler, Victor Albeck-bygningen med VA's grav, kunst i Forskerparken - Mogens Bøggild og Evan Rasmussen (8), Maja Lise Engelhardts værk "Vej gennem landskab" i Victor Albeck-Bygningen (2), tavle med primtal, gulkitlet kvinde i laboratorium (for proteinkemi), bibliotek, uspecificeret ekspedition af studerende. Desuden to fotos som ikke er i bogen: kunshistoriestuderende tegner efter mandlig nøgenmodel + tre personer i kontorlandskab + papirfarvefoto fra luften af kæmpeteltet ved Stakladen ca. 1999-2001 (V/ Olsson).

Grønt omslag:

- 5 farvedias fra studietræf i Rådhushallen 31/1 2002.

- 16 favedias af rusarrangement i parken for statskundskab september 2001.

- 9 farvedias fra soluret ved Auditoriehuset 21/6 2001.

- 11 farvedias fra arkæologisk udgravning ved Rønde i juni 2001.

- 8 farvedias 2001 fra International Student Centre + 2 farvedias med portræt af Knud-Erik Sabroe 2001.

- 5 farvedias i pergamentspose: Portræt af Henning Lehmann,

3 optagelser fra æstetiske fags bibliotek i Langelandsgade, Bent Sørensens "Studentermøllen" i administrationsbygningen.