Billedsærsamling 0102-A - Preben Ebsen Nørgaard

Billedsærsamling 102

Preben Ebsen Nørgaard - Det fysiske Institut i 1960’ernes første del

I alt ca. 118 fotos i form af scanninger på cd-rom.

Billederne er taget af daværende stud.scient. Preben Ebsen Nørgaard (f. 1941, cand.scient. 1968) og omfatter følgende motiver: Øvelser i kernefysik på Risø (og ophold i derværende studenterherberg) samt undervisning på Aarhus Universitet. En del af studenterne på billederne er identificerede og billedfilerne forsynet med navne, bl.a. Henry Nielsen, Preben Hvelplund, Uwe Hartmann, Poul Otto Martinsen, Thorkild Regnar Skjelborg (Jensen), Flemming Johansen, Poul Otto Martinsen, Anders Børup, Niels Kjær, Eivind Bonderup, Kirsten Garm, Claus Hilberg, Kirsten Hermann, Niels Skovhus Poulsen, Jørgen Hoffmann Jørgensen, Tage Bai Andersen, Ellen Steensgaard Jensen, Carl Christian Vibjerg, Jens Ulrik Andersen, Hans Anton Salomonsen, Niels Kjær og Niels Rud. Af lærere ses Knud Maack Bisgaard (AU) og gæstelæreren Abel Miranda.

Gave 2008 fra cand.scient. Preben Ebsen Nørgaard, Hinnerup.