Interview- og studiebesøg mhp. Studenternes Hus' historie

Der var internationalt interview- og studiebesøg i det universitetshistoriske håndbibliotek den 14. februar 2018, idet María José Villanueva og Laura Galante havde bedt universitetshistorikeren belyse såvel forhistorien bag opførelsen af Studenternes Hus som indretningen og  brugen af bygningen og om særlige begivenheder - demonstrationer og mindeværdige koncerter ikke  mindst - gennem dens indtil videre snart 54-årige historie.

Interviewet fandt sted med henblik på et bidrag til Jutland Station - "An online magazine for expats in Aarhus and Jutland - connecting Danes and Internationals through journalism".

Ved besøget fremvistes fotografisk materiale og effekter samt anden historisk dokumentation for emnet.

Maria José Villanueva, der stammer fra Mexico, og Laura Galante fra Italien er begge i gang med Erasmus Mundus-uddannelsen 'Joint Master's Degree in Journalism, Media and Globalization'.