Studier i hvordan Aarhus Universitet gennem tiderne har mødt kvinder og omvendt

Professor mso, dr.phil. Ning de Coninck-Smith fra DPU har aflagt to studiebesøg, der hver har strakt sig over tre dage i henholdsvis februar og marts, og hvorunder hun på baggrund af en 'transmetodologisk' tilgangsvinkel har studeret de dele af de universitetshistoriske samlinger, som kan medvirke til at belyse, hvordan Aarhus Universitet gennem tiderne har mødt kvinder, og hvordan kvinder har mødt universitetet.

Der blev studeret mundtlige erindringer fra kvindelige studerende, personlige regnskabsbøger, tryksager - herunder den årligt udsendte studenterhåndbog, Den jydske Akademiker samt statistisk materiale med mere - men først og fremmest gangprotokoller og andet materiale i AU Universitetshistories omfattende samling af kollegiemateriale.