Aarhus University Seal / Aarhus Universitets segl

ATU Syd summer camp

Velkommen til planlægningssiden for undervisningsdagene på ATU Syds summer camp, torsdag d. 2. juli og fredag d. 3. juli 2020

Det rullende Universitet skal på dagen undervise campens 175 elever (STX, HHX, HTX)

Nedenfor kan I se et overblik over planlægningsforløbet samt hvem der har ansvaret for de forskellige opgaver i forbindelse med undervisningsdagen. Siden vil løbende blive opdateret.  


Valg af undervisere og emner

Torsdag d. 18. juni 2020 sender DrU et katalog over mulige studenterundervisere.

Kataloget indeholder bl.a. en beskrivelse af undervisernes oplæg, ønsker til faciliteter i undervisningslokalet, forslag til relevante fagområder etc.

Når I har udvalgt de undervisere, I ønsker, skal I sætte kryds til venstre ud for underviseren i excel-arket og sende det retur til DrU. Er det ikke muligt at imødekomme en undervisers angivne ønsker til remedier, informeres DrU herom.

  • Blå farvemarkering:
    Enkelte undervisere tilbyder to undervisningsemner, hvoraf det ene vil være markeret med blå. Det er derfor vigtigt, at I senere i skemaet markerer, hvilket undervisningsemne I har valgt for den pågældende underviser. I må selvfølgelig gerne vælge et emne med en studenterunderviser til en klasse i første modul og et andet emne med samme studenterunderviser til en anden klasse i sidste modul.

Skemalægning

Torsdag:

 

Kl.

Aktivitet

Ankomst

Kl. 08.15

DrU ankommer til gymnasiet, som har arrangeret kaffe/te og morgenbrød

Morgensamling

Kl. 08.45

DrU deltager i den fælles morgensamling på campen og bliver præsenteret for eleverne

Lektion 1

Kl. 09.00-10.45

Klasseundervisning ved studenterunderviser A

Frikvarter

Kl. 10.45-11.00

Pause

Lektion 2

Kl. 11.00-12.45

Klasseundervisning ved studenterunderviser B

Spisefrikvarter

Kl. 12.45-13.45

Frokostpause

Lektion 3

Kl. 13.45-15.30

Klasseundervisning ved studenterunderviser C

Afgang

Kl. 15.45

DrU kører mod overnatning

 

 Fredag:

 

 

Kl.

Aktivitet

Ankomst

Kl. 08.45

DrU ankommer til gymnasiet og underviserne går direkte i lokalerne og gør klar

Lektion 1

Kl. 09.00-10.45

Klasseundervisning ved studenterunderviser A

Frikvarter

Kl. 10.45-11.00

Pause

Lektion 2

Kl. 11.00-12.45

Klasseundervisning ved studenterunderviser B

Spisefrikvarter

Kl. 12.45-13.45

Frokostpause

Lektion 3

Kl. 13.45-15.30

Klasseundervisning ved studenterunderviser C

Afgang

Kl. 15.50

DrU kører mod Aarhus

Oversigt over undervisere og repræsenterede uddannelser

Her kan ses en oversigt over de valgte undervisere på undervisningsdagen

Oversigt over repræsenterede uddannelser 

NavnUddannelseUndervisningsemne
Jennie S.BiologiMiljøfarlige stoffer - effekten af kemiske stoffer på mennesket og naturen
Kristian W. A.Medicin (Lægevidenskab) Social ulighed i sundhed & sygdom
Mette K. L. J.KemiHvordan bliver et giftstof til et smertestillende?



ATU Syds opgaver til selve undervisningsdagen

Personalerepræsentant:

  • Gymnasiet sørger for, at der er minimum én personalerepræsentant til stede på skolen på undervisningsdagen, som har det fulde ansvar for eleverne, herunder det ledelsesmæssige ansvar i tilfælde af uhensigtsmæssig adfærd samt ansvaret i tilfælde af uheld, ulykker og akutte, alvorlige sygdomsanfald.
  • Den ansvarshavende person på ATU Syd torsdag og fredag d. 02. og 03. juli er Janne Hansen    

 

Forplejning

Gymnasiet sørger for forplejning hele dagen. Forplejningen dækker:

  • Ved ankomst: Morgenbrød og vand/kaffe/te. Derudover vil underviserne gerne have en flaske vand med ud i lokalerne.
  • Frokost: Et godt måltid, f.eks. en varm/lun ret med salat og brød.
  • Aftensmad: Et godt måltid
  • Hele dagen: Frugt og vand/kaffe/te.

Senest d. 25. juni informerer DrU gymnasiet om antallet af personer til spisning og hvis der evt. skal tages særlige hensyn til forplejningen.

Overnatning

Kastanielund Bed & Breakfast, Brahesvej 14, 5600 Faaborg

Plakater, annoncering og presse

Annoncering af undervisningsdagen

Film

Plakat

  • I kan downloade plakaten til jeres elektroniske infotavler, hjemmeside, Lectio el. lign. Download plakaten her

Information til gymnasiets personale

  • Dokument som beskriver. hvad der sker på dagen og hvad Det rullende Universitet gerne vil bede lærerne informere de enkelte klasser om. Bemærk - dokumentet er tænkt som en inspiration og hjælp til jer, så I kan naturligvis frit tilpasse det.

Information til Pressen:

Der henvises til DrU's generelle information til pressen og til vores hjemmeside i øvrigt: dru.au.dk

Evaluering

Elevernes evaluering

I slutningen af 3. modul vil studenterunderviserne bede eleverne om elektronisk at evaluere dagen. DrU sender senest 6. juli 2020 en oversigt over elevernes evalueringer af undervisningsdagen til gymnasiet samt et evalueringslink til gymnasiets ledelse.


Gymnasieledelsens evaluering
Senest 5. august 2020 bedes gymnasieledelsen/kontaktpersonen ligeledes evaluere den samlede oplevelse af dagen med Det rullende Universitet via det tilsendte link, der også findes på her:

Link til gymnasieledelsens evaluering.