Steffen Meyer

Steffen Meyer CV

Mailadresse

Profil

Steffen Meyer er professor ved Institut for Økonomi og Business på Aarhus Universitet og forskningsstipendiat ved Det Danske Finansinstitut (DFI). I sin forskning fokuserer Prof. Meyer på private investorers investeringsbeslutninger på kapitalmarkederne og udforsker årsagerne til investeringsfejl. Denne forskning udføres i tæt samarbejde med partnere fra industrien.

Forskning

Inden for hans forskningsdagsorden har Steffen omfattende studeret emner såsom investeringsrådgivning, investeringsfonde og ETF'er i hænderne på private investorer, læring af private investorer, investeringssucces og forbrugsbeslutninger samt investeringer under usikkerhed og tvetydighed. Hans forskningsresultater er blevet offentliggjort i alle førende internationale finansfagblade og er blevet citeret næsten 3.000 gange.

Uddannelse

Steffen underviser i kandidat- og masterprogrammerne. For kandidatstuderende underviser han i investeringer, og for masterstuderende dækker han financial management and household finance.

Steffen har også undervist i foredrag om dynamisk aktievalg, finansielle systemer, virksomhedsfinansiering, værdibaseret ledelse samt penge & finans.

Samarbejder

Steffen samarbejder aktivt med partnere fra praksis. Han har arbejdet sammen med flere banker, mæglere og foreninger, og resultatet af disse samarbejder er flere velpublicerede forskningsartikler.

Steffen har modtaget et legat fra Carlsbergfondet til at etablere et "Center for forskning i beslutningstagning under risiko og usikkerhed (CentR-A)" i de næste fem år.

Udvalgte publikationer

Flere
Brug piltasterne på tastaturet for at scrolle