Kristoffer Kjærgaard

• Molekylær billeddannelse

Mailadresse

Forskning

Den røde tråd i min forskning er leverens funktioner, herunder metabolisk og hepatobiliær leverfunktion, og hvordan disse påvirkes af sygdom. Et særligt fokus er ammonium som biprodukt til nedsat leverfunktion, og hvordan det påvirker andre organsystemer, herunder hjernen. Omdrejningspunktet for en stor del af min forskning er fysiologiske in vivo undersøgelser og molekylær billeddannelse, herunder PET-skanninger.

Samarbejder

Jeg har i min forskning opbygget et bredt samarbejdsfelt inden for Aarhus Universitetshospital, der tæller forskere fra Translational Neuropsychiatry Unit, Afd. for Nuklearmedicin og PET, Steno Diabetes Center, og Afd. for Patologi. Hertil har jeg bedrevet flere internationale forskningssamarbejder og haft udenlandske forskningsophold hos Université de Montréal, Canada, og University College London, UK. Jeg er yderligere medlem af ISHEN Translational committée.

Udvalgte publikationer

Flere