Cecilie Nørby Lyhne

Telefonnummer
Mailadresse

Forskning

Mine forskningsinteresser omfatter forebyggelse inden for sygepleje og folkesundhedsvidenskab, kvalitative metoder og systematisk review, hvilket udgør grundlaget for mit bidrag til instituttets forskning og forskningsbaserede uddannelse. Forskningen bidrager med ny viden og initiativer, der støtter behovene hos de personer, der er tale om; hvad enten det er den unge voksen med en mental lidelse, den ældre borger, en sundhedsprofessionel eller en leder i sundhedssektoren.

Uddannelse

Det er vigtigt for mig at støtte forskningsbaseret uddannelse og kvalitetsudvikling samt bidrage til uddannelsen af kompetente kandidater til fremtidens arbejdsmarked. På Faktueltet Health bidrager jeg bl.a. med undervisning på 1. semester på Bacheloruddannelsen i Folkesundhedsvidenskab, vejledning af specialer på Kandidatuddannelsen i Folkesundhedsvidenskab og Sygepleje, samt undervisning på Den sundhedsfaglige kandidatuddannelse, Master i Klinisk Sygepleje og Kandidatuddannelsen i Sygepleje.

Udvalgte publikationer

Flere
Brug piltasterne på tastaturet for at scrolle