Johan Christian Steffensen Clausen

• Statik og styrkelære

Mailadresse

Profil

Johan C.S. Clausen er Civilingeniør i Bygge- og Anlægskonstruktion fra Aalborg Universitet, 2003. Han opnåede Ph.D.-graden i Byggeri og Anlæg efter forsvar af afhandlingen Efficient Non-Linear Finite Element Implementation of Elasto-Plasticity for Geotechnical Problems ved Aalborg Universitet, 2008. Derefter blev han ansat som post doc, adjunkt og lektor ved Institut for Byggeri og Anlæg, Aalborg Universitet. Hans primære undervisnings- og forskningområder har været elementmetoden, grundlæggende statik og styrkelære, samt beton-, stål- og trækonstruktioner. I 2019 blev han ansat som lektor ved Institut for Ingeniørvidenskab, Aarhus Universitet. Siden 2021 har Johan været uddannelsesansvarlig for civilingeniørgraden i byggeri, både bachelor og kandidatdelen.

Udvalgte publikationer

Flere
Brug piltasterne på tastaturet for at scrolle