Michael Christensen

• Investeringsforeninger

Mailadresse

Profil

Michael Christensen er lektor på Institut for Økonomi, Aarhus Universitet. Han er cand.oecon (nationaløkonomi) fra Aarhus Universitet i 1985 og Ph.D. fra University of Southampton, England i 1987.

Forskning

Michael Christensens forskning har primært været inden for pengeteori, pengepolitik, rentedannelse, troværdighed, investeringsteori, benchmarking, investeringsforeninger, delegeret porteføljestyring og performance.

Uddannelse

Michael Christensen underviser i Samfundsøkonomi på HA(jur.) og HA-valgfaget Privatøkonomi. Han har tidligere undervist i en bred vifte af finansierings- og økonomifag herunder makroøkonomi, finansielle markeder, behavioral finance, corporate finance, asset pricing, internationale finansielle markeder og porteføljeteori.

Arbejdsområder

Michael Christensen er studieleder for HD uddannelsen på aarhus Universitet.

Udvalgte publikationer

Flere
Brug piltasterne på tastaturet for at scrolle