Henrik Garde

• Computational mathematics

Mailadresse

Forskning

Min forskning er inden for anvendt matematisk analyse og computational mathematics. Hovedsagligt arbejder jeg på inverse problemer, men jeg har også en generel interesse for funktionalanalyse og diskrete approksimationer af modeller fra matematisk fysik.

Uddannelse

Min nuværende undervisning er i matematik-fag til en bred vifte af studerende fra det Naturvidenskabelige og det Tekniske fakultet, så som Calculus-kurserne samt kurset Lineære Transformationer.

Tidligere på Aarhus og andre institutioner har jeg undervist i introducerende og videregående matematisk analyse, partielle differentialligninger, introducerende og videregående numerisk analyse, og matematikken bag finite element metoder. Herudover vejledt adskillige projekter, lige fra anvendte projekter i Fourieranalyse og signalbehandling til ren matematik om ubegrænsede- og pseudodifferentialoperatorer.

Udvalgte publikationer

Flere