Janne Fritt-Rasmussen

Telefonnummer
Mailadresse

Profil

Jeg senior forsker og miljøingeniør og interesserer mig for miljøet og hvordan miljøpåvirkninger fra menneskeskabte aktiviteter kan mindskes. Jeg har arbejdet og forsket i Danmark, Norge, og Grønland - med et primært fokus på arktiske forhold og organismer.

Forskning

Erfaring inden for arktisk miljøforskning i næsten 20 år. Deltaget i arktiske feltforsøg, der involverede olieudslip samt feltstudier med fokus på effekter på arktiske arter. Har gennemført en lang række laboratorieforsøg som led i nationale og internationale forskningsprojekter. Seneste er fokus på de nye brændstoffer, som introduceres på markedet, herunder brændselsolier med lavt svovlindhold samt grønne brændstoffer og deres mulige miljøpåvirkninger.

Rådgivning

Rådgivning af de grønlandske myndigheder vedrørende miljømæssige aspekter ved råstofefterforskning i Grønland.

Arbejdsområder

Seniorforsker med arbejdsområder indenfor mijløeffekter fra minedrift, oliespild, grønne brændsler, regionale baggrundsundersøgelser etc.

Udvalgte publikationer

Flere
Brug piltasterne på tastaturet for at scrolle