AU indgår vigtig udvekslingsaftale med University of California i USA

AU har netop indgået studenterudvekslingsaftale med University of California (UC). Fra 2019 får 12 AU-studerende om året mulighed for at læse et semester på et af ni campusser i Californien.

University of California - Berkeley, også kaldet "Cal", er et af de ni UC campusser AU nu har en aftale med. UC Berkeley ligger smukt med udsigt over San Francisco Bay. (Foto: Colourbox)

UC tæller prestigefyldte universiteter som eksempelvis Berkeley, UC Davis og UCLA. Med den nye aftale vil AU, udover at sende egne studerende, også modtage nogle af de dygtigste studerende fra USA.

Udvekslingsaftalen mellem AU og UC er blevet en realitet i tæt parløb med Innovationsattaché Jeppe Dørup Olesen fra ”Innovation Centre Denmark” i Silicon Valley.

Aftalen indgås i første omgang for en 5-årig periode, hvorefter de første studerende kan tage på udveksling i 2019-20. Antallet af udvekslingspladser kan øges i løbet af perioden.

UC omfatter en række internationale topuniversiteter, der i USA går under betegnelsen Public Ivy, som er en mindre gruppe offentlige universiteter, hvor studieoplevelsen og den faglige kvalitet vurderes at være på højde med de private Ivy League-universiteter.

Den høje faglige kvalitet kommer ikke bare AU-studerende til gode på deres udvekslingsophold, men AU generelt, når Aarhus bliver destination for nogle af de dygtigste amerikanske studerende, som er med til at fremme høj faglighed og et internationalt studiemiljø på de enkelte uddannelser på Aarhus Universitet.

Aftalen omfatter følgende campusser:

• UC Berkeley (THE 18)
  • UC Davis (THE 54)
  • UC Irvine (THE 99)
  • UCLA (THE 15)
  • UC Merced (THE N/A)
  • UC Riverside (THE 198)
  • UC San Diego (THE 31)
  • UC Santa Barbara (THE 53)
  • UC Santa Cruz (THE 162)
Oops, an error occurred! Code: 20240328224710a5a7cc58