Samarbejdsaftale med University of York forlænget

Aarhus Universitet har netop haft besøg af en delegation fra University of York under ledelse af Yorks rektor, Koen Lamberts. Ved denne lejlighed blev den eksisterende samarbejdsaftale forlænget med yderligere tre år.

Aarhus Universitets International Chef, Rikke Nielsen, og University of Yorks rektor, Koen Lamberts, underskriver en forlængelse af den eksisterende aftale mellem de to universiteter, som ønsker at styrke samarbejdet.

Aarhus Universitet har gennem årene opbygget et tæt samarbejde med nogle af Storbritanniens stærkeste universiteter. Derfor er det vigtigt for AU at understrege vigtigheden af et fortsat tæt samarbejde med britiske samarbejdspartnere, særligt efter Brexit-afstemningen sidste år.

AU’s tætte samarbejdspartnere i Storbritannien tæller f.eks. University of York, der i lighed med AU tilhører gruppen af forskningsintensive universiteter, som er under 100 år gamle, og inden for flere af de samme forskningsdiscipliner tilhører de to universiteter den verdenseliten.

Det tætte samarbejde inden for forskning og uddannelse, herunder samarbejdet om fælles ph.d.-uddannelse, bl.a. også afholdelse af fælles ph.d.-seminar på Sandbjerg Gods, blev derfor drøftet.

Yderligere oplysninger:

Rikke Nielsen, International Chef, tlf. 87 15 2592