AU IT flytter fra Katrinebjerg til Universitetsbyen

Hvis du fremover skal besøge AU IT, skal du gå i retning af Universitetsbyen. Fra og med 9. maj er det her, afdelingen holder til.

Den gamle adresse på Katrinebjerg er skiftet ud med en ny i Universitetsbyen – nærmere betegnet bygningskompleks 1870. Foto: Paul Behrens.

I den nordlige ende af Universitetsbyen i området mellem Trøjborgvej og Nørrebrogade ligger bygningskompleks 1870. Her bor Institut for Molekylærbiologi og Genetik samt centrene Bioinformatik og DANDRITE – og lige om lidt også AU IT, som er i fuld gang med at flytte ind i det nyrenoverede bygningskompleks.

Med flytningen får AU IT en central placering med kort afstand til det øvrige campusområde, og dermed et godt udgangspunkt for at komme rundt til de dele af universitetet, som enheden betjener, fx hele fællesadministrationen. Desuden ligger bygningskomplekset tæt ved den nordlige passage, som åbner til sommer og gør det muligt at bevæge sig nemt og hurtigt mellem Universitetsbyen og Universitetsparken til fods eller på cykel.

Beslutningen om at flytte AU IT fra Helsingforsgade på Katrinebjerg er sket som en naturlig forlængelse af planerne om at udvikle og udbygge Katrinebjerg-området med aktiviteter fra Natural Sciences, Technical Sciences og Arts.

Frem mod AU IT’s indflytning er der sket en gennemgribende ombygning og indretning af bygningen, så lokalerne er tilpasset enhedens behov.

AU IT er den første administrative enhed, som flytter ind i Universitetsbyen, der desuden huser AU’s iværksætterhub, The Kitchen.

Læs mere om AU’s campusudvikling på hjemmesiden au.dk/nycampus

Spørgsmål?

Har du spørgsmål til AU’s fysiske campusudvikling, er du velkommen til at kontakte Charlotte Lyngholm, chef for Campus Plan og Projekt.