5 ph.d.er modtager AUFF’s talentpriser

Fra gletsjeralger i Grønland til skoleelevers brug af digitale undervisningsmidler. Forskningen spænder vidt hos de 5 talentfulde ph.d.er, der modtager Aarhus Universitets Forskningsfonds ph.d.-priser onsdag d. 24. maj.

5 ph.d.er har gjort sig særlig bemærket og modtager Aarhus Universitets Forskningsfonds ph.d.-priser. Fra venstre: Cecilie Carlsen Bach (Arts), Maximiliano Cubilos (Aarhus BSS), Mette Viuff (Health), Louise Marie Kjerulff (NAT) og Laura Halbach (TECH).

Aarhus Universitets Forskningsfonds talentpriser går til 5 nye ph.d.er, som inden for hver deres fag har vakt ekstraordinær opsigt for deres resultater og deres formidling af dem. Prismodtagerne får hver 50.000 kr.

I år uddeles prisen til en ph.d. i matematikkens didaktik, en mikrobiolog, en molekylærbiolog, en operations- og dataanalytiker og en læge. Prismodtagerne har bidraget med ny viden om brugen af digitale undervisningsmidler, gletsjeralger, immunsystemet, affaldshåndtering og patienter med Turner syndrom.

Læs mere om prismodtagerne og se videoer nedenfor:

Cecilie Carlsen Bach (Arts)

Laura Halbach (TECH)

Louise Marie Dalskov Kjerulff (NAT)

Mette Viuff (Health)

Maximiliano Cubillos (Aarhus BSS)