Nyhedsbrevssamtykke

Samtykke til behandling af personoplysninger

I forbindelse med udsendelse af nyhedsbreve har vi brug for dit samtykke til, at vi må behandle dine personoplysninger i overensstemmelse med Databeskyttelsesforordningen.

Kategorier af personoplysninger der behandles om dig

Vi behandler almindelige personoplysninger i form af navn og e-mail.

Har du tilmeldt dig nyhedsbrev uden statistik/tracking, vil dit navn og din mailadresse udelukkende bruges med det formål at sende dig nyhedsbreve. Der vil ikke indhentes yderligere data på dit virke i forbindelse med dit nyhedsbrevsabonnement.

Modtager du nyhedsbreve med statistik/tracking, vil der derudover indsamles følgende oplysninger:
Hvornår du har tilmeldt dig nyhedsbrevet, hvor mange gange du har åbnet det enkelte nyhedsbrev, hvornår du har åbnet nyhedsbrevet, hvilke links du har klikket på, hvor du geografisk befinder dig, når du åbner nyhedsbrevet og hvilket device du bruger, når du læser nyhedsbrevet.

Formål og Behandlingsaktiviteter

Vi bruger personoplysningerne, såsom navn og e-mailadresse i forbindelse med udsendelse af nyhedsbrevet. De brugsdata vi eventuelt løbende indsamler, som fx hvad du har klikket på, bruger vi til at lave forbedringer af vores nyhedsbrev. Fx i form af emnevalg både overordnet og i forhold til specifikt indhold, udsendelsestidspunkt, optimeringsbehov til forskellige devices etc.

Adgang til dine personoplysninger

Relevante medarbejdere fra den AU-enhed, der afsender nyhedsbrevet, har adgang til de personoplysninger, vi behandler. Derudover har udvalgte medarbejdere i AU IT og i AU’s webafdelinger adgang til disse oplysninger med henblik på support.

Overførsel til Tredjeland

Idet vores leverandør af nyhedsbrevsservice, Campaign Monitor, er hjemhørende i Australien overfører vi dine personoplysninger til modtagere uden for EU/EØS. For disse overførsler gør EU’s Standard Contractual Clauses sig gældende, hvilket betyder at dine personoplysninger opbevares sikkert og i overensstemmelse med gældende regler.

Afmeldelse og opbevaringstid

Du kan til enhver tid afmelde dig nyhedsbrevet via afmeldingslinket, der findes i bunden af alle nyhedsbreve. Når du afmelder dig, vil du ikke modtage flere nyhedsbreve fra os. Vi opbevarer dine personoplysninger i op til 6 måneder efter afmelding. Når du ved afmelding tilbagetrækker dit samtykke får det først virkning fra dette tidspunkt og påvirker ikke lovligheden af vores behandling op til dette tidspunkt.

Dataansvarlig

Aarhus Universitet, CVR nr. 31119103, er Dataansvarlig for behandlingen af dine personoplysninger.

Læs desuden mere om dine rettigheder, AU’s oplysningspligt m.m. i AU’s privatlivspolitik her. http://www.au.dk/om/profil/privatlivspolitik/

Reglerne for nyhedsbrevet blev senest opdateret oktober 2018

New