Medicinske 3D-print forbedrer behandling

Se eller gense via livestreaming - Samuel Alberg Thrysøe, lektor ved institut for Elektro- og Computerteknologi på Aarhus Universitet, fortælle om 3D-prints i en sundhedsfaglig anvendelse.

Medicinsk 3D print vinder i stigende grad indpas på hospitaler for at forbedre behandling, forkorte operationstid, give mere præcise operationer, forbedre kommunikation med fagfæller og patienter, lave unikke implantater til den enkelte patient, der ellers ikke ville kunne opereres. I oplægget introduceres I til alle de mange fordele 3D print har for behandling og kommunikation indenfor hospitalsvæsenet.

Hele forelæsningen

Praktisk information

Afholdt d. 10. februar 2023

Målgruppe:

Foredraget henvender sig primært til elever og lærere i kemi, biologi og bioteknologi samt andre gymnasieklasser med interesse for 3D print.