Strategisk kommunikation - hvor svært kan det være?

Se - eller genoplev - Marianne Grove Ditlevsen, lektor ved Institut for Kommunikation og Kultur, fortælle om virksomheders strategiske kommunikation, og hvorfor klassisk kommunikationsplanlægning ikke nødvendigvis er vejen til succes.

Kan du huske det røre, det vakte, da Hansens Flødeis i 2020 som den første danske isproducent ændrede navnet på den populære Eskimo-is til O’Paya? – eller da Ikea aflyste julen i 2001? Virksomheder har stort fokus på at arbejde målrettet med den interne og eksterne kommunikation, men nogle gange slår virksomheders kommunikation tilsyneladende fejl. Kommunikationen fører ikke altid til de ønskede reaktioner, men i stedet til misforståelser, uventet modstand og voldsomme modreaktioner. Hvordan kan det gå så galt? Hvad kan vi gøre for at undgå det? Kan vi overhovedet undgå det? Bliv meget klogere på den nyeste viden om strategisk kommunikation i denne forelæsning, hvor der bl.a. bliver gjort op med den gængse opfattelse af, at vi kan styre vores kommunikation, og at klassisk kommunikationsplanlægning er vejen til succes.

Hele forelæsningen

Praktisk information

Afholdt d. 13. oktober 2023

Målgruppe:

Forelæsningen henvender sig primært til gymnasieelever og lærere på HHX, særligt fagene virksomhedsøkonomi, afsætning og markedskommunikation.