Aarhus Universitets segl

Planlægningssiden for Løgumkloster Højskole


Det rullende Universitet skal den 28. maj 2024 undervise ca. 40 af højskolens elever.

Denne side giver et overblik over planlægningsforløbet samt opgaver og ansvar i forbindelse med undervisningsdagen. Siden vil løbende blive opdateret.

1: Aftalte ringetider

2: Skemalægning

Højskolen inddeler gruppen af elever i 3 hold, som deles ud på de forskellige undervisningsemner, som vores studenterundervisere har med på undervisningsdagen.

Underviserne er i samme lokale til både den faglige undervisning og til studielivs-oplægget, mens de går i Foredragssalen til den fælles snak inden frokost.

Gymnasiet giver Det rullende Universitet besked om hvilke lokaler, hvert af de 3 hold skal være i og sender oplysninger om IT og -kontaktoplysninger.

3: Plakater og information til personalet

Plakat og infomateriale

Allerede nu kan I downloade plakaten, der kan benyttes til jeres elektroniske infotavler, hjemmeside el. lign. (klik på plakaten til højre)

Det rullende Universitet sørger for at afsende selvsamme plakat i A3-form, så den kan hænges op på højskolen.

Information til højskolens medarbejdere
Download her et informationsbrev til skolens personale, der beskriver, hvad der skal ske på undervisningsdagen. Bemærk, at dokumentet er tænkt som en inspiration og hjælp til jer, så I kan naturligvis frit tilpasse det.

4: Sådan forberedes eleverne til undervisningsdagen

Jo bedre eleverne er forberedt, jo bedre bliver undervisningsdagen

Det er vigtigt, at I som skole forbereder eleverne på dagens indhold og rammer.

Ud over generel oplysning om dagens forløb må der også påregnes den faglige forberedelse til dagen. 

Inden undervisningsdagen forventer vi, at eleverne har:

Al materiale til forberedelse er samlet på elevernes egen side. Find linket til siden ved at klikke på den orange bjælke herunder og sørg for at distribuere linket til eleverne forud for dagen.

5: Praktisk information til højskolen

Forplejning

Højskolen sørger for forplejning hele dagen. Forplejningen dækker:

  • Ved ankomst: Morgenbrød og vand/kaffe/te.
  • Frokost: Et godt måltid, fx en varm ret med salat og brød.
  • Hele dagen: Frugt og vand/kaffe/te.

Der vil være 3 til spisning heraf 1 vegetar

Remedier til undervisningen

Til undervisningen har studenterunderviserne efterspurgt nogle remedier, som gerne må ligge klar om morgenen inden undervisningens begyndelse. De skal bruge: 

Mathilde  Snor eller afmærkningsbånd. Tykkelse har ingen betydning, men der skal i hvert fald være 7 meter.
Caroline 12 stk. A3 ark.
12 stk. A4 ark.
Caja

Papir og skriveredskaber til alle elever

400 gram chokolade af god kvalitet, mindst 75% kakaoindhold

Koordinator for undervisningsdagen

Sine Bækgaard Madsen

Tlf: 93 50 88 57 

Mail: sim@au.dk  

I er altid velkomne til at spørge koordinatoren til råds, hvis der er det mindste, I er i tvivl om.

Ansvar og beredskab

Skolen sørger for, at der minimum er én personalerepræsentant til tilgængelig på undervisningsdagen, som har det fulde ansvar for eleverne. Herunder også det ledelsesmæssige ansvar i tilfælde af uhensigtsmæssig adfærd samt ansvaret i tilfælde af uheld, ulykker og akutte, alvorlige sygdomsanfald.

Den ansvarshavende person på Løgumkloster Højskole den 28. maj 2024 er Ursula

Højskolens værtselever

Skolen udvælger to elever fra hvert hold, som på undervisningsdagen fungerer som værtselever. Værtselevernes opgaver på undervisningsdagen er:

  • efter morgensamlingen at guide den studenterunderviser, der skal undervise værtselevernes hold, til klasselokalet. Derefter til Foredragssalen igen og til slut til frokost. 
  • at være en hjælpende hånd, hvis dette bliver nødvendigt, fx ift. IT.

I kan benytte dette forslag til et infobrev til værtseleverne om deres opgaver på undervisningsdagen: Brev til værtseleverne