Til eleverne på Løgumkloster Højskole

Kære elev på Løgumkloster Højskole

Tirsdag den 28. maj 2024 kommer Det rullende Universitet på besøg på din højskole og giver dig et indblik i livet som studerende og en smagsprøve på den faglighed, man møder på et universitet.

På denne side kan du se dagens program, og her finder du al information om undervisningsdagen.

Vi glæder os til at møde dig!

Forberedelse til undervisningsdagen

Inden en undervisningsdag med Det rullende Universitet skal du forberede dig til den faglige undervisning, men du må også gerne overveje, hvilke spørgsmål du har til de studerende omkring deres valg af studie, hverdagsliv i Aarhus osv.

Forberedelse til den faglige undervisning
Klik på linket ud for dit hold for at hente forberedelsesarket til den faglige undervisning

Forberedelse til oplægget om Studieliv og til fællessnakken med alle tre studenterundervisere i Foredragssalen lige inden frokost

Er du i tvivl om, hvad du kan spørge de studerende om, så se spørgeguiden her, der giver dig eksempler på emner, du kan spørge til:

Kl. 08.30-08.40: Fælles morgensamling

Undervisningsdagen starter kl. 08.30, hvor der er der fælles velkomst i Foredragssalen

Kl. 08.40-10.05: Fagligt modul

I det faglige modul vil en studerende fra Aarhus Universitet undervise dit hold i et emne fra sit eget studie. Her kan du se underviserens uddannelse, emne og hvilket lokale vedkommende er i:

Holdnr. Underviser Uddannelse Emne Lokale
Hold 1 Mathilde Agrobiologi (Husdyrvidenskab) Gør du en god gerning, når du køber økologisk svinekød? UV 2
Hold 2 Caroline Civilingeniør i Bioteknologi Kan man gro organer i en petriskål? Bindestuen
Hold 3 Caja Civilingeniør i Kemiteknologi og molekylær ernæring og fødevareteknologi Hvorfor smelter chokolade i munden og ikke i hånden? Ottekanten

Kl. 10.05-10.20 Pause

Kl. 10.20-11.05: Studieliv

Studieliv er en præsentation af hverdagen som universitetsstuderende, hvor den studerende fortæller om sin hverdag på Aarhus Universitet og deler sine overvejelser om og vej til uddannelsesvalg. Her har du rig mulighed for at stille spørgsmål.

Her kan du se underviserens uddannelse, og hvilket lokale hun er i:

Holdnr. Underviser Uddannelse Lokale
Hold 1 Mathilde Agrobiologi (Husdyrvidenskab) UV 2
Hold 2 Caroline Civilingeniør i Bioteknologi Bindestuen
Hold 3 Caja Civilingeniør i Kemiteknologi og molekylær ernæring og fødevareteknologi Ottekanten

Kl. 11.05-11.55: Fælles spørgsmål og snak i Foredragssalen

Til fællessamlingen kan du møde alle tre studenterundervisere, og du kan spørge ind til deres forskellige uddannelser, til deres hverdag med budget, skemaer, fritidsarbejde osv.

Klik på knapperne nedenfor for at læse mere om de uddannelser, som du kan høre mere om:

Aarhus Universitet åbner i 2024 tre uddannelser i Viborg, der minder om de uddannelser, som du kan høre om i dag

På AU Viborg - Danmarks grønne campus - kan du læse:

Kl. 11.55-12.00: Evaluering af undervisningsdagen

I slutningen af den fælles snak i Foredragssalen skal du evaluere hele undervisningsdagen med Det rullende Universitet.

Det tager ca. 5 minutter at gennemføre besvarelsen.

Kl. 12.00-12.30 Frokostpause